Θέατρο

Ταξινόμηση κατά:
  • Βαριέμαι Ταλεσνίκ Ρικάρντο / Talesnik Ricardo

    10,00 

    Το θεατρικό αυτό έργο του Αργεντινού συγγραφέα Ρικάρντο Ταλεσνίκ αποτελεί μια επίκαιρη κοινωνική σάτιρα. Ο Νέστορας, ένας νεαρός υπάλληλος, βαριέται τη δουλειά του και αποφασίζει να την εγκαταλείψει. Ενώ οι οικείοι του πιστεύουν πως οδηγείται στην παράνοια, αυτός απολαμβάνει τη ζωή μακριά από υποχρεώσεις και καταφέρνει να ανανεωθεί και να αναλογιστεί την εργασιακή ζωή, που είχε υπάρξει τόσο θλιβερή και καταπιεστική για αυτόν.

  • Ο Φιλάργυρος Μολιέρος / Molière

    10,00 

    Ο Αρπαγκόν, αθεράπευτα τσιγκούνης, καταπιέζει με αυτή του την ιδιοτροπία την οικογένειά του, έρχεται σε σύγκρουση με τα παιδιά του και γίνεται και ο ίδιος περίγελως του κοινωνικού του περίγυρου. Ο Φιλάργυρος διακρίνεται για τη γλωσσική του εφευρετικότητα: μέσα από μια σειρά παρεξηγήσεων και κωμικών καταστάσεων κατακρίνεται το ελάττωμα της φιλαργυρίας.

  • Γουρούνι στο Σακί Φεϋντώ Ζωρζ / Feydeau Georges

    12,00 

    Ένας αριστοκράτης, επιθυμώντας να ανεβάσει την όπερα που έγραψε η κόρη του, στέλνει τηλεγράφημα σε έναν παλιό του φίλο για να τον φέρει σε επαφή με έναν τενόρο. Σύντομα όμως, τα πρόσωπα μπερδεύονται και κανένας δεν είναι αυτό που φαίνεται ή προσποιείται πως είναι. Πρόκειται για το κλασικό θεατρικό έργο του Ζωρζ Φεϋντώ, ενός από τους μάστορες της κωμωδίας παρεξηγήσεων, ο οποίος οδηγώντας απλοϊκούς ήρωες, με φρενήρεις σκηνικούς ρυθμούς, σε παράλογες καταστάσεις, καταδεικνύει τη γελοιότητα της αστικής τάξης.

  • Μεμοράντουμ Χάβελ Βάτσλαβ / Havel Václav

    11,00 

    Καινούργιοι άνθρωποι έρχονται στην εξουσία επιβάλλοντας τη χρήση μιας νέας γλώσσας που μόνο αυτοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Η κυριαρχία τους, όμως, καταρρέει όταν αποκαλύπτεται πως ούτε οι ίδιοι στην πραγματικότητα δεν μπορούσαν να την καταλάβουν. Ο Βάτσλαβ Χάβελ, επηρεασμένος από τον Κάφκα, τον Κάρελ Τσάπεκ, το τσέχικο θέατρο μίμων με τη σπουδαία παράδοση, αλλά και το σύγχρονο θέατρο του παραλόγου, διαμόρφωσε το προσωπικό του ύφος.

  • Ζητείται Κλόουν Ηλικιωμένος Βίζνιεκ Ματέι / Vişniec Matei

    Εξαντλημένο

    Τρεις ηλικιωμένοι κλόουν σε απόγνωση φτάνουν με τις βαλίτσες τους σε ένα δωμάτιο χωρίς παράθυρα. Έχουν διαβάσει σε μια αγγελία πως «ζητείται κλόουν ηλικιωμένος». Καθώς κανείς δεν εμφανίζεται να τους πάρει συνέντευξη για τη δουλειά, αρχίζουν να θυμούνται περιστατικά της ζωής τους. Πρόκειται για μια πικρή κωμωδία που αγγίζει τα όρια του παραλόγου. Έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχει παιχτεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στις ΗΠΑ, στον Καναδά και αλλού.

  • Η Μηχανή Τσέχοφ Βίζνιεκ Ματέι / Vişniec Matei

    10,00 

    Ένα έργο για τη συγγραφή, στο οποίο ο Άντον Τσέχοφ, ο κύριος χαρακτήρας, περιτριγυρίζεται από τους ήρωες των έργων του. Το κείμενο τρέφεται από τον κόσμο του Τσέχοφ, το πνεύμα και τις ιδέες του, όπως τα άντλησε ο Βίζνιεκ από το σύνολο του έργου του, την αλληλογραφία του, καθώς και από διάφορες βιογραφίες και κριτικές εργασίες για αυτόν. Επιθυμία του Βίζνιεκ είναι να προτείνει ένα λογοτεχνικό παιχνίδι ικανό να φωτίσει την ιδιοφυΐα του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα.

  • Η Ντίαρντρη των Θλίψεων Τραγωδία σε τρεις πράξεις Συνγκ Τζων Μίλλινγκτον / Synge John Millington

    10,00 

    Τα έργα του Συνγκ μαρτυρούν το επίμονο ενδιαφέρον του για τη φύση, τον ψυχισμό, τη ζωή, τη γλώσσα, που διατηρούσαν χαρακτηριστικά πανανθρώπινα, στα πιο άφθαρτα σημεία της πατρίδας του της Ιρλανδίας. Στην Ντίαρντρη των θλίψεων ένας κέλτικος μύθος τού δίνει την αφορμή για μια μεγαλειώδη, απλή, κυνική, αλλά και ρομαντική και ζοφερή τραγωδία.

  • 13 Αντικείμενα Σπουδές υποδούλωσης Μπάρκερ Χάουαρντ / Barker Howard

    Εξαντλημένο

  • Είσαστε ‘Ολοι σας Καθάρματα Γκαρσία Ροντρίγκο / Garcia Rodrigo

    9,00 

    Κάτω από τον προκλητικό τίτλο Είσαστε όλοι σας καθάρματα κρύβεται ένα κείμενο από τα πιο ευαίσθητα του συγγραφέα. Αποσπασματικές μνήμες, τραυματικές εμπειρίες, αιχμηροί σχολιασμοί. Με μονολογική αφήγηση και συνεχείς μεταπηδήσεις σε χώρο και χρόνο, μεταφέρεται με τόλμη και ελευθεριάζουσα γλώσσα, με φαρμακερό χιούμορ και σαρκασμό, μια συχνά ωμή πραγματικότητα.

  • Misterioso-119 Καουλέ Κόφι / Kwahulé Koffi

    9,00 

    Μια γυναικεία φυλακή. Ένας χορός γυναικών και μια καλλιτεχνική υπεύθυνη που εισχωρεί στον περίκλειστο αυτόν κόσμο. Θραύσματα αφηγήσεων, βίαια ξεσπάσματα, αναδρομές, εμμονές, νοσηρές φαντασιώσεις και ο φόβος τού έξω. Αλήθεια και ψέματα. Ένα χορικό υλικό, ένα ορατόριο, όπου τα λόγια απελευθερώνονται αντικαθιστώντας τις νότες, ενώ μια φυλακισμένη παίζει ακατάπαυστα το Misterioso του Τελόνιους Μονκ.

  • Οξυγόνο Βιριπάγιεφ Ιβάν / Vyrypaev Ivan

    9,00 

    Το έργο, με αφετηρία τις Δέκα (Αντι)Εντολές, δομημένο σε δέκα χορικά, εγείρει τα μεγάλα ηθικά προβλήματα του σήμερα και σκιαγραφεί μια γενιά που ζητά εξηγήσεις. Εγκαλεί την Ιστορία και ανασκολοπίζει έναν 21ο αιώνα που ασφυκτιά, ανιχνεύοντας τη σχέση θεάτρου και εξωτερικού κόσμου, τέχνης και πολιτικής.

  • Οι Νέγροι Ζενέ Ζαν / Genet Jean

    12,00 

    Στο κλασικό θεατρικό αριστούργημα του Ζενέ Οι Νέγροι χρησιμοποιείται η τεχνική της παράστασης μέσα στην παράσταση. Μαύροι ηθοποιοί αναπαριστούν τη δίκη και το θάνατο μιας λευκής γυναίκας, ενώ η βασίλισσα με την ακολουθία της παρακολουθεί και σχολιάζει. Το έργο παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Παρίσι το 1959 και, έκτοτε, ανεβαίνει σπάνια στη σκηνή, λόγω του περιορισμού που έχει θέσει ο συγγραφέας ότι όλοι οι ηθοποιοί πρέπει να είναι μαύροι. Ωστόσο, ο Ζενέ επέτρεψε στον Πέτερ Στάιν να χρησιμοποιήσει λευκούς ηθοποιούς στην παράσταση που σκηνοθέτησε το 1983 στο Βερολίνο.