Πολιτικά - Φιλοσοφικά

Ταξινόμηση κατά:
  • Η Νεωτερικότητα σε Κρίση Bauman ZygmuntBordoni Carlo

    10,00 

    Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζεται ένας διάλογος ανάμεσα στον Carlo Bordoni και τον Zygmunt Bauman με κεντρικό προβληματισμό την κρίση της νεωτερικότητας. Μελετάται και αναλύεται η κρίση των αξιών και των βεβαιοτήτων, η οποία αποτελεί επιτομή των υπόλοιπων παραμέτρων (οικονομικής, πολιτικής, ηθικής, πνευματικής) της τρέχουσας πραγματικότητας που βιώνουμε ως «μετανεωτερικότητα». Κοινή τους διαπίστωση είναι πως ο μύθος της προόδου έχει από καιρό μεταλλαχθεί στο ψυχρό μεταμοντέρνο ιδεολόγημα ενός συστήματος που δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει παρά μόνο διαστρέφοντας τη δημιουργία σε καταστροφή.

  • Για μια Κριτική Θεωρία της Λογοτεχνίας Λόβενταλ Λεό / Löwenthal Leo

    10,00 

    Πυρήνας του βιβλίου είναι μια διάλεξη που έδωσε ο Λεό Λόβενταλ το 1981 στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου με τίτλο «Μία ανασκόπηση της κοινωνιολογίας της λογοτεχνίας», όπου ασχολείται με την κριτική θεωρία, τη λογοτεχνία ως τέχνη και ως μαζική κουλτούρα, την κοινωνική ένταξη του ατόμου, την ιστορία των δεινών και των παθών του. Το βιβλίο πλαισιώνεται από εισαγωγή του Jürgen Habermas, μια συζήτηση του Λόβενταλ με τον Helmut Dubiel για το Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών της Φρανκφούρτης και βιογραφικά στοιχεία για το συγγραφέα.

  • Πρωτοπορία και Καθημερινότητα (Χάιντεγγερ, Μπένγιαμιν, Λεφέβρ) Osborne Peter

    10,00 

    Το δοκίμιο αυτό είναι μέρος της Πολιτικής του χρόνου, ενός πολυσχιδούς φιλοσοφικού, κοινωνιολογικού αλλά και φιλολογικού έργου του Peter Osborne, σχετικά με τον μοντερνισμό και τα κινήματα της Avant-Garde.  Ο συγγραφέας επιχειρεί να ερμηνεύσει την αντοχή και τη διάρκεια του όρου «μεταμοντέρνο» στη σύγχρονη θεωρία, και υποστηρίζει πως πρέπει να αναζητούμε μια φιλοσοφική ερμηνεία, η οποία θα μας δώσει απαντήσεις στην παραδοξότητα της διερώτησης για ποιο λόγο τόσο διαφορετικοί στοχαστές, όπως ο Μπένγιαμιν, ο Χάιντεγγερ, ο Φουκώ, ο Χάμπερμας κ.ά., τίθενται κάτω από την ομπρέλα του μεταμοντέρνου.

  • Κριτική του Εργαλειακού Λόγου Τέσσερα δοκίμια Χορκχάιμερ Μαξ / Horkheimer Max

    10,00 

    Τα τέσσερα δοκίμια του Χορκχάιμερ που περιλαμβάνονται στο βιβλίο αυτό –«Ο Σοπενχάουερ σήμερα», «Θεϊσμός και αθεϊσμός», «Οι Γερμανοεβραίοι», «Η σύλληψη του Άιχμαν»– ανήκουν στην όψιμη, «θεολογίζουσα» παραγωγή του. Η επιφυλακτικότητα και ο σκεπτικισμός που προβάλλουν μέσα από αυτά για κάποιες κατακτήσεις της προόδου, διατηρούν την προγνωστική τους αξία ως προς το μέγεθος και το βάθος της εργαλειοποίησης όχι απλώς του Λόγου αλλά των πάντων.

  • Τα Όρια του Φιλελευθερισμού Από τον Καρλ Σμιτ στη Χάννα Άρεντ Strauss LeoArditi BenjaminEmden Christian J.

    12,00 

    Στα δοκίμια αυτού του βιβλίου εξετάζεται η σύγκρουση του πολιτικού και της κουλτούρας, ένα ζήτημα που δεσπόζει στις σύγχρονες διαμάχες γύρω από το φιλελευθερισμό. Ο Leo Strauss στο κείμενό του εξετάζει την έννοια του πολιτικού στον Καρλ Σμιτ, ο Benjamin Arditi ερευνά, επίσης διεξοδικά, αυτό το θέμα, όπως αναπτύσσεται τόσο από τον Σμιτ όσο και από νεότερους στοχαστές. Ο Christian Emden εντοπίζει τους κοινούς τόπους του Σμιτ και της Χάννα Άρεντ κυρίως γύρω από το ζήτημα της κρίσιμης κατάστασης, ή κατάστασης έκτακτης ανάγκης. Το βιβλίο κλείνει με τη γνωστή κριτική του L. Strauss στον Σμιτ για την Έννοια του πολιτικού.

  • Τέσσερις Ώρες στη Σατίλα Ζενέ Ζαν / Genet Jean

    10,00 

    Τον Σεπτέμβριο του 1982, στο αποκορύφωμα του εμφυλίου πολέμου στον Λίβανο, η παγκόσμια κοινή γνώμη πληροφορείται τις σφαγές που διέπραξαν οι χριστιανοί φαλαγγίτες στη Σάμπρα και στη Σατίλα, τους παλαιστινιακούς καταυλισμούς της Βηρυττού. Ο Ζαν Ζενέ καταφέρνει να επισκεφθεί για λίγες ώρες τους καταυλισμούς την επαύριο της σφαγής και γράφει εν θερμώ ένα από τα σημαντικότερα κείμενά του, ένα ιδιότυπο ρεπορτάζ που συνδυάζει τη δημοσιογραφική μαρτυρία με τις προσωπικές αναμνήσεις, το ντοκουμέντο με το πολιτικό μανιφέστο.

  • Γκαίτε και Τολστόι Mαν Tόμας / Mann Thomas

    12,00 

    Η γνωστή τάση του Τόμας Μαν να εμπλέκει στη δομή της μυθιστοριογραφίας του τον δοκιμιακό λόγο εμφανίζεται εδώ αντεστραμμένη. Το δοκίμιό του «Γκαίτε και Τολστόι» έχει την υφή ενός πολυπρόσωπου αφηγήματος, όπου γύρω από τα πρόσωπα των δύο βασικών χαρακτήρων του, διαγράφονται διάφορες φιγούρες του εποχικού περίγυρου που καθόρισε την προσωπικότητά τους και καθορίστηκε από αυτήν.

  • Φωνές από τη Βαϊμάρη Einstein A., Freud S., Jünger E., Oswald H., Κ.Ο. «Σπάρτακος», Goebbels J., Bauer L., Döblin A., Mann H., Zweig S.

    10,00 

    Βαϊμάρη 1919-1933, το τοποχρονικό στίγμα όπου συνοψίζεται, υπό μορφήν φαύλου κύκλου το στερεότυπο: η εξαθλίωση παράγει φασισμό και ο φασισμός εξαθλίωση. Το βιβλίο αυτό αποτελεί μια πολύτιμη αποθησαύριση κειμένων τα οποία γράφτηκαν κατά την κρίσιμη εκείνη περίοδο, είτε από κάποιους που βρίσκονταν πιο κοντά στη σκηνή των διαδραματιζομένων είτε από άλλους που βίωσαν ή διαισθάνθηκαν τη μεγάλη περιπέτεια του τόπου τους και –μακροπρόθεσμα– του κόσμου ολόκληρου.

  • Μέρες του 2004 Από την όχθη του 2010 Λυκιαρδόπουλος Γεράσιμος

    9,00 

    «Έχουμε δύσκολα μπροστά μας. Θα φάμε γερές θάλασσες και δεν είμαστε μαθημένοι. Θα μάθουμε ή δεν θα μάθουμε. Το ζήτημα είναι να μη βρεθούμε μετανάστες σε ένα ξένο μέλλον – ας είναι φτωχό μα δικό μας. Η παγκόσμια χούντα του χρήματος αναδιαμορφώνει ισοπεδωτικά, μέσα σε άτεγκτα, αδιαπραγμάτευτα, προκρούστεια καλούπια τη ζωή και τα πρόσωπα των αιχμαλώτων της.»

  • Η Γοητεία του Φασισμού Δύο δοκίμια Σόντακ Σούζαν / Sontag Susan

    10,00 

    Στο βιβλίο αυτό παρατίθενται δύο δοκίμια που ανήκουν στο ίδιο θεματικό πλαίσιο «τέχνη και φασισμός». Το πρώτο αναφέρεται στη Λένι Ρίφενσταλ και το άλλο στο κινηματογραφικό έργο του Γιούργκεν Ζύμπερμπεργκ. Το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν για το σημερινό αναγνώστη έχει να κάνει με την ανίχνευση των αιτίων μιας διαφαινόμενης κατά τη δεκαετία του 1970 απενοχοποίησης κάποιων φωτογενών μορφών του φασισμού, των οποίων τα αίτια η Σόντακ εντοπίζει «στις νέες ευκαιρίες που δόθηκαν στην ιδέα του ωραίου» μέσα στην κοινωνία του θεάματος και του life style.

  • Το Πνεύμα ως Πάθος Δύο δοκίμια για τον Αρτώ και τον Κανέττι Σόντακ Σούζαν / Sontag Susan

    11,00 

    Στα δύο δοκίμια του βιβλίου αυτού, η Σούζαν Σόντακ επιχειρεί να αναδείξει το «πάθος του πνεύματος» ως το στοιχείο που ενώνει τον Αρτώ και τον Κανέττι. Εν συνεχεία, η παράλληλη ανάγνωσή τους, καταδεικνύει τις διαφορές μάλλον παρά τις ομοιότητες των δύο αυτών ιδιόρρυθμων συγγραφέων, με τον Αρτώ να φτάνει στην πλήρη σωματοποίηση της τέχνης, ενώ ο Κανέττι, μέσω μιας υπερόξυνσης του πνεύματος, οδηγείται σε μια δονκιχωτική άρνηση της σωματικότητας.

  • Κάρολος Ντίκενς Όργουελ Tζορτζ / Orwell George

    11,00 

    Στο δοκίμιο αυτό ο Όργουελ αναλύει το έργο του Ντίκενς, το τοποθετεί στο ευρύτερο πλαίσιο της εποχής του, αλλά τονίζει και τη σημασία και επιρροή του για τις μεταγενέστερες γενιές, και, παράλληλα, σκιαγραφεί την προσωπικότητα του μεγάλου αυτού συγγραφέα.