Νέες Εκδόσεις

  • Ποιητιconomics Αργυρόπουλος Νίκος (Σπήλιος)

    8,00 

    ερμηνεία

     

    […]

    στο περισσό των ποιημάτων ήμουνα αγωνιζόμουνα στο σύνορο μέσα

    έξω. τώρα προσπαθούν να με βοηθήσουνε με φάρμακα και λόγια. τα

    λόγια κάνουν τίποτε; λίστες με επιθυμίες από το σουπερμάρκετ πρέ-

    πει μάλλον ν’αρχίσω να καταρτίζω τώρα. βαρέθηκα πια να είμαι

    παντού μου όλη την ώρα τι παριστάνω; σωματικές οι εμπειρίες ο

    νους προσπαθεί να προσθέσει νόημα. υπεραξία έχει αυτό το νόημα

    έτσι μου είπαν το ψάχνω παντού

    […]

  • Κριτικά Δοκίμια ΙΙ Μπερλής Άρης

    14,00 

    Τα δοκίμια αυτά, ακόμη κι όταν δεν ασχολούνται με ποιητικά έργα, αναζητούν το ποιητικό στοιχείο σε άλλα είδη λόγου, όπως η πεζογραφία, η αυτοβιογραφία, το ταξιδιωτικό, το δοκίμιο, όπου τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο η ποίηση, ως έντεχνη διατύπωση σημαίνουσας ιδέας ή αισθήματος, αναζητεί ασφαλές καταφύγιο, εγκαταλείποντας την τυπική, άτερπνη και άσχετη με κάθε πραγματικότητα ποίηση που γράφεται σήμερα.

  • Ψυχοστασία (Ποιήματα 1949-2006) Λεοντάρης Βύρων

    16,00 

    ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

     

    Ι

     

    Δεν ξεχωρίζω πια τον ερχομό σου από την άνοιξη

    το βάδισμά σου απ’ το άνοιγμα των λουλουδιών

    τη νιότη σου από το χαμόγελό σου.

     

     Δεν ξεχωρίζω το κορμί σου απ’ των περιβολιών το θρόισμα

     την αφή σου απ’ την αφή όλου του κόσμου

     τη γεύση σου απ’ τη γεύση των τρικυμισμένων μυστικών.

     

    Δεν ξεχωρίζω πια τα μάτια σου

    Μάτια; ουρανός; θάλασσα; αστέρια; – δεν ξεχωρίζω πια

    Εσπαταλήθηκες πολύ μες στη ζωή μου.

     

  • Η Νεωτερικότητα σε Κρίση Bauman ZygmuntBordoni Carlo

    10,00 

    Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζεται ένας διάλογος ανάμεσα στον Carlo Bordoni και τον Zygmunt Bauman με κεντρικό προβληματισμό την κρίση της νεωτερικότητας. Μελετάται και αναλύεται η κρίση των αξιών και των βεβαιοτήτων, η οποία αποτελεί επιτομή των υπόλοιπων παραμέτρων (οικονομικής, πολιτικής, ηθικής, πνευματικής) της τρέχουσας πραγματικότητας που βιώνουμε ως «μετανεωτερικότητα». Κοινή τους διαπίστωση είναι πως ο μύθος της προόδου έχει από καιρό μεταλλαχθεί στο ψυχρό μεταμοντέρνο ιδεολόγημα ενός συστήματος που δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει παρά μόνο διαστρέφοντας τη δημιουργία σε καταστροφή.

  • Η Τρισαγαπημένη Χάρντυ Τόμας / Hardy Thomas

    11,00 

    Η Τρισαγαπημένη ακολουθεί τις συμβάσεις του ρεαλιστικού μυθιστορήματος του 19ου αιώνα, υπακούοντας στην αρχή της κοινωνικής και ψυχολογικής αληθοφάνειας. Ο κεντρικός ήρωας, αφού προβάλλει στη μία γυναίκα μετά την άλλη την εικόνα της τρισαγαπημένης του, χωρίς ποτέ να ολοκληρώσει κανέναν από αυτούς τους έρωτές του, στο τέλος, σε μια βαθειά στιγμή αυτοσυνείδησης, αναγνωρίζει πως δεν πρόκειται παρά για την εικόνα του εαυτού του, τον σωσία του ενσαρκωμένο στο άλλο φύλο.

  • Πεζός Ένας μικρός επαναστάτης Καφάογλου Ηλίας

    7,00 

    Περπατώντας στην πόλη δημιουργούμε τις δικές μας ιστορίες και αφηγήσεις -βλέμματα, συναπαντήματα, νύξεις, υπαινιγμούς, μέσα από σιωπές, ήχους, βόμβους, μυρωδιές, ομιλίες-, που συνδέονται με τις ιστορίες των άλλων περιπατητών, των έτερων και διαφορετικών. Γιατί όλοι μας μετέχουμε σε πολλές ταυτότητες. Η οδοιπορία συνιστά ιδιωτικό τρόπο διάθεσης του χρόνου και το παρόν βιβλίο ένα εγκώμιο στην τέχνη του βαδίσματος.

  • Για μια Κριτική Θεωρία της Λογοτεχνίας Λόβενταλ Λεό / Löwenthal Leo

    10,00 

    Πυρήνας του βιβλίου είναι μια διάλεξη που έδωσε ο Λεό Λόβενταλ το 1981 στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου με τίτλο «Μία ανασκόπηση της κοινωνιολογίας της λογοτεχνίας», όπου ασχολείται με την κριτική θεωρία, τη λογοτεχνία ως τέχνη και ως μαζική κουλτούρα, την κοινωνική ένταξη του ατόμου, την ιστορία των δεινών και των παθών του. Το βιβλίο πλαισιώνεται από εισαγωγή του Jürgen Habermas, μια συζήτηση του Λόβενταλ με τον Helmut Dubiel για το Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών της Φρανκφούρτης και βιογραφικά στοιχεία για το συγγραφέα.

  • Αδιανόητα Λιόντος Σωτήρης

    10,00 

    «Μόνο η ένωση αρσενικού και θηλυκού δύναται να γεννήσει την εσωτερική δύναμη και ορμή που χρειάζεται ο άνθρωπος για να αντιμετωπίζει τις αντιξοότητες. Όταν όμως ο δεσμός με το αλλότριο Άλλο δεν καθίσταται εφικτός, ακόμη και τα αειθαλή ξυλεύονται και καταλήγουν στάχτη. Η επίγνωση της απουσίας ενός αντικειμένου αγάπης και ενός παράγοντα έρωτα δημιουργεί ένα αβυσσαλέο κενό που δεν μπορεί να το γεμίσει τίποτα.»

  • Το Τρυγόνι Δεν Ζει Πια Εδώ / Η Ζωή Με και Χωρίς Αγάπη Ποιήματα, επαναλήψεις και διορθώσεις Κουγέας Βασίλης

    11,00 

    […]

    Προσπάθησα πολλές φορές να εξηγήσω

    ποια απελπισία οδηγούσε

    κάθε φορά στη λάθος κίνηση,

    κοιτούσα το ιδρωμένο χέρι σου μέσα στο χέρι μου

    κι ένιωθα τον παλμό της καρδιάς του σπουργιτιού

    που ήθελε να φύγει αλλά και να μείνει

    […]

  • Η Ορεσίβια Ποιητική Μνήμη του Τάσου Πορφύρη Ο μεταπόλεμος και οι ποιητές της ορεινής ενδοχώρας Ζήρας Αλέξης

    9,00 

    Το τι αποτελεί ιερό στην ποίηση του Τάσου Πορφύρη δεν είναι δύσκολο να το διακρίνουμε. Είναι η καταγωγική μνήμη της δύσβατης ηπειρώτικης ενδοχώρας, αλλά και των πλασμάτων της που έζησαν και ζουν εκεί. Για τη φαντασία του ποιητή, η ορεινή πατρίδα, η μουσική της παράδοση, οι ελεγειακοί της ρυθμοί, το μοιρολόι και το πένθος, υπήρξαν ένα είδος ακίνητου κέντρου. Ένα σημείο προς το οποίο είναι στραμμένος μόνιμα, όπως σε μαγνητική πυξίδα, ο νόστος του.

  • Πρωτοπορία και Καθημερινότητα (Χάιντεγγερ, Μπένγιαμιν, Λεφέβρ) Osborne Peter

    10,00 

    Το δοκίμιο αυτό είναι μέρος της Πολιτικής του χρόνου, ενός πολυσχιδούς φιλοσοφικού, κοινωνιολογικού αλλά και φιλολογικού έργου του Peter Osborne, σχετικά με τον μοντερνισμό και τα κινήματα της Avant-Garde.  Ο συγγραφέας επιχειρεί να ερμηνεύσει την αντοχή και τη διάρκεια του όρου «μεταμοντέρνο» στη σύγχρονη θεωρία, και υποστηρίζει πως πρέπει να αναζητούμε μια φιλοσοφική ερμηνεία, η οποία θα μας δώσει απαντήσεις στην παραδοξότητα της διερώτησης για ποιο λόγο τόσο διαφορετικοί στοχαστές, όπως ο Μπένγιαμιν, ο Χάιντεγγερ, ο Φουκώ, ο Χάμπερμας κ.ά., τίθενται κάτω από την ομπρέλα του μεταμοντέρνου.

  • Για ένα Πιάτο Χόρτα Βέης Γιώργος

    10,00 

    ΕΝΟΙΚΙΟΣΤΑΣΙΟ

     

    Γιατί να στριμωχτούμε σ’ αυτό το δυάρι

    σ’ αυτό τον προπολεμικό αχυρώνα

    δεν μπορούμε άραγε να έχουμε

    λίγο στερέωμα, λίγο ουρανό παραπάνω

    σ’ ένα ξέφωτο να δοκιμάσουμε ανάσες

    δεν μπορούμε να μονιάσουμε

    με ό,τι μας εξοντώνει

    από τώρα μάλιστα,

    προτού υπογράψουμε αυτό το πυκνογραμμένο

    συμβόλαιο των εκβιασμών;

  • Οι Ελληνικές Μεταφράσεις της Γαλλικής Λογοτεχνίας Συμβολή στην καταγραφή και στη μελέτη της παρουσίας τους στα ελληνικά γράμματα από το 1900 έως το 2010 Σωφρονίδου Φανή

    16,00 

    Μια μελέτη που περιλαμβάνει τη βιβλιογραφική καταγραφή των ελληνικών μεταφράσεων της γαλλικής λογοτεχνίας (πεζογραφίας – θεάτρου – ποίησης), που εκδόθηκαν στη χώρα μας στο χρονικό διάστημα από το 1910 έως το 2010. Στόχος της έρευνας αυτής είναι, να αποτελέσει για τον μελετητή, τον μεταφραστή, τον εκδότη, τον αναγνώστη, έναν επαρκή βιβλιογραφικό εξοπλισμό, προκειμένου να προχωρήσουν σε πιο προσωπική αναζήτηση γύρω από τη μεταφραστική περιπέτεια της γαλλικής λογοτεχνίας στην Ελλάδα.

  • Μεταναααάστες ή Είμαστε Πάρα Πολλοί Πάνω σ’ Αυτήν την Πουτάνα τη Βάρκα Βίζνιεκ Ματέι / Vişniec Matei

    10,00 

    Στο σπονδυλωτό αυτό έργο, προτείνονται από το συγγραφέα μικρές σκηνές και δραματικές καταστάσεις, εμπνευσμένες από πραγματικά γεγονότα, στο πλαίσιο των οποίων προσπαθεί να θέσει το μεγάλο ηθικό δίλημμα στο οποίο βρίσκεται η Ευρώπη σε σχέση με τους πρόσφυγες. Δίνοντας με σχεδόν ειδησεογραφική ακρίβεια τη βαρβαρότητα των καταστάσεων και την υποβάθμιση της ανθρώπινης ύπαρξης, ο συγγραφέας ψάχνει τη δική του ερμηνεία για το προσφυγικό.

    Το έργο Μεταναααάστες κυκλοφορεί πρώτη φορά παγκοσμίως από τις εκδόσεις ύψιλον/βιβλία.

  • Η Σκιά του Λαγκαδιού / Καβαλάρηδες στη Θάλασσα Συνγκ Τζων Μίλλινγκτον / Synge John Millington

    9,00 

    Τα δύο πρώτα θεατρικά έργα του Συνγκ, Η Σκιά του Λαγκαδιού και Καβαλάρηδες στη Θάλασσα, γράφτηκαν το 1903. Ο ανήσυχος χαρακτήρας και η προσπάθεια του Συνγκ να γνωρίσει άμεσα τις πιο αυθεντικές όψεις, στη γλώσσα και την ομιλία της πατρίδας του, τον οδήγησαν στα πιο απόμερα μέρη της Ιρλανδίας, κυρίως στα νησιά Άραν του Ατλαντικού, απ’ όπου επηρεάστηκε στη γλώσσα, στη μουσική της ομιλίας και στα θέματα των έργων του.

  • Ο Άντρας είναι Άντρας Η μεταμόρφωση του φορτωτή Γκάλυ Γκάυ στα στρατιωτικά παραπήγματα της Κιλκόας το έτος χίλια εννιακόσια είκοσι πέντε Μπρεχτ Μπέρτολτ / Brecht Bertolt

    11,00 

    Ο Ινδός φορτωτής Γκάλυ Γκάι, «που δεν μπορεί να πει όχι», βγαίνει το πρωί να ψωνίσει, πέφτει πάνω σε στρατιώτες βρετανικού τμήματος πολυβόλων που αναζητούν τέταρτο άνδρα και, ως το βράδυ, μεταμορφωμένος σε στρατιώτη και αργότερα σε πολεμική μηχανή, εκστρατεύει μαζί με χιλιάδες άλλους εναντίον του Θιβέτ. Εκείνο, βέβαια, που προέχει ως προϋπόθεση για όσα συμβούν, για κάθε μεταμόρφωση, για κάθε ατομικό ή μαζικό αφανισμό, είναι να μην έχεις να χάσεις τίποτα.