Δοκίμια για τη Λογοτεχνία

Ταξινόμηση κατά:
  • Κάρολος Ντίκενς Όργουελ Tζορτζ / Orwell George

    11,00 

    Στο δοκίμιο αυτό ο Όργουελ αναλύει το έργο του Ντίκενς, το τοποθετεί στο ευρύτερο πλαίσιο της εποχής του, αλλά τονίζει και τη σημασία και επιρροή του για τις μεταγενέστερες γενιές, και, παράλληλα, σκιαγραφεί την προσωπικότητα του μεγάλου αυτού συγγραφέα.

  • Georg Trakl: Από τα Τέλη του 19ου στις Αρχές του 21ου Αιώνα Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου για τον Τρακλ Τρακλ Γκέοργκ / Trakl Georg

    16,00 

    Στο βιβλίο αυτό συγκεντρώνονται οι εισηγήσεις των επιστημόνων που έλαβαν μέρος στο διεθνές συνέδριο για τον Γκέοργκ Τρακλ, που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2007 στο Πανεπιστήμιο Αθηνών με τη συνεργασία της Αυστριακής Πρεσβείας. Σκοπός του συνεδρίου ήταν η παρουσίαση στο ελληνόφωνο κοινό του μείζονος αυτού Αυστριακού ποιητή, ουσιαστικότερου εισηγητή του εξπρεσιονισμού στο γερμανόφωνο χώρο, η ποίηση του οποίου σφράγισε την ευρωπαϊκή λυρική νεωτερικότητα.

  • Η Ρητορική της Ουτοπίας Μελέτες για τη μετάβαση στη νέα πρωτοπορία Αρσενίου Ελισάβετ

    12,00 

    Η Ελισάβετ Αρσενίου, μέσα από τα δοκίμια του βιβλίου αυτού υποστηρίζει πως το έργο του Εμπειρίκου βρίσκεται πολύ κοντά στην εποχή μας, μια εποχή κατά την οποία η αλήθεια της ψυχής είναι πιο συναρπαστική από τις συμβατικές απεικονίσεις της και πως οι αντιλήψεις του ποιητή γύρω από το χρόνο και το χώρο συγκροτούν μια ολοκληρωμένη πρόταση για το μέλλον των πρωτοποριών.

  • Αλληλογραφία (1945-1968) και τριάντα τέσσερις επιστολές του Ν. Βαλαωρίτη στον Γ. Κ. Κατσίμπαλη (1947-1950) Βαλαωρίτης NάνοςΣεφέρης Γιώργος

    20,00 

    Τα γράμματα που παρουσιάζονται στην έκδοση αυτή, εισάγουν τον αναγνώστη στην προσπάθεια που πραγματοποιήθηκε μετά το 1944 για την ανάδειξη των ελληνικών Γραμμάτων και ιδιαίτερα την προβολή της νεοελληνικής ποίησης στην Ευρώπη. Κεντρικό θέμα της αλληλογραφίας είναι η διαδικασία κατά την οποία οι νεοελληνικές σπουδές βγήκαν από τη σκιά των κλασικών και βυζαντινών σπουδών, αποκτώντας την αυτονομία τους στο ευρωπαϊκό ακαδημαϊκό γίγνεσθαι.

  • Γρικώντας την Άπλαστη Αρμονία των Ουρανών Επικήδειοι, επιτάφιοι και νεκρολογίες για τον Διονύσιο Σολωμό

    16,00 

    Μια συλλογή αθησαύριστων κειμένων που εκφωνήθηκαν και γράφτηκαν για το θάνατο του Διονυσίου Σολωμού το ίδιο εκείνο έτος, το 1857. Κείμενα που δημοσίευσαν διαπρεπείς προσωπικότητες -νομικοί, κληρικοί, λογοτέχνες, δημοσιογράφοι- όχι μόνο από τον μουσόληπτο λαό των Επτανήσων, αλλά και από το σύνολο του ελληνικού κόσμου. Ο αποχαιρετισμός των συγχρόνων του συγκινητικός όπως ταιριάζει σε ποιητή του μεγέθους του.

  • Κριτικά Δοκίμια Μπερλής Άρης

    12,00 

    Έρχεται πάντα μια μέρα που αμφιβάλλει κανείς αν η λογοτεχνία είναι πράγματι «σκοπιμότητα χωρίς σκοπό», όπως υπέθετε ο Καντ, αμφιβάλλει αν πράγματι είναι αυτόνομη και ηθικά άχρηστη, όπως εύλογα διακήρυσσε ο Όσκαρ Ουάιλντ. Η λογοτεχνία έχει τη συνήθεια να παραπέμπει σε κάτι έξω από τον εαυτό της και ποτέ δεν γράφτηκε, δεν διαβάστηκε και δεν κρίθηκε αποκλειστικά και μόνο με τα κριτήρια της τέχνης.

  • H Συνάφεια με τα Πράγματα Επιχειρήματα για την ποίηση Καψάλης Διονύσης

    10,00 

    Δεκαέξι επιφυλλίδες και μία ομιλία απαρτίζουν τη συλλογή αυτή, με θέμα τους την ποίηση και ορισμένα προβλήματα που γεννώνται κατά τη συστηματική ανάγνωσή της. Από τον Παλαμά και τον Σεφέρη, στον Έλιοτ, στον Όμηρο, στον Βιργίλιο και στον Δάντη, και από τον Σολωμό στον Σικελιανό, στον Καβάφη και στον Ελύτη – αυτή είναι η διαδρομή των κειμένων του βιβλίου.

  • «Ποιος Είμαι Εγώ, Ποιος Είσαι Εσύ;» Ένας σχολιασμός του κύκλου ποιημάτων του Paul Celan «Κρύσταλλο Αναπνοής» Γκάνταμερ Χανς Γκέοργκ / Gadamer Hans Georg

    14,00 

    Η πρόσβαση του Γκάνταμερ στο έργο του Τσέλαν συνιστά μια ερμηνεία που δεν παραβιάζει τη μαγεία του ποιήματος, ακριβώς επειδή δεν εξηγεί, αλλά παραμένει σ’ εκείνο το οποίο βιώνεται ως το ποίημα και από αυτόν τον τόπο και μόνο αρθρώνει λόγο. Όπως σημειώνει ο ίδιος ο Γκάνταμερ: «Μια ερμηνεία είναι μόνο τότε ορθή, όταν στο τέλος δύναται να εξαφανίζεται εξολοκλήρου, επειδή έχει εισέλθει εξολοκλήρου σε μια νέα εμπειρία του ποιήματος».

  • Το Καλύτερο Ποίημα του Αιώνα Αποστόλου Σπύρος

    9,00 

    Αναλύοντας από πολλές σκοπιές ένα τυχαία επιλεγμένο ποίημα, ο συγγραφέας του δοκιμίου αυτού επιθυμεί να καταδείξει τη ματαιότητα της αναζήτησης αντικειμενικών κριτηρίων για την αξιολόγηση της ποίησης και την επίπλαστη φύση της διάκρισης, από τους κριτικούς λογοτεχνίας, ανάμεσα σε μείζονες και ελάσσονες ποιητές.

  • H Άλλη Ομηρία Μία συνομιλία με τον Όμηρο Πέλλα Καφάογλου Ηλίας

    8,00 

    Το μικρό αυτό δοκίμιο αναφέρεται στα Διηγήματα του Όμηρου Πέλλα (πραγματικό όνομα Οδυσσέας Γιαννόπουλος), συγγραφέα του εμβληματικού Stalag VI C, ένα χρονικό της εμπειρίας του συγγραφέα από τα ναζιστικά στρατόπεδα εργασίας.

  • Ψευδομαρτυρίες Κυριακίδης Αχιλλέας

    14,00 

    «Ο συγγραφέας και ο φυλακισμένος έχουν ένα (τουλάχιστον) κοινό χαρακτηριστικό: δεν τους αρκεί το ότι περνούν οι μέρες – θέλουν να το σημειώνουν και στον τοίχο τους.» Έτσι και ο Αχιλλέας Κυριακίδης, δημοσιεύει στον δικό του τοίχο, στις γραμμένες σελίδες του βιβλίου, κείμενα για την απόλαυση του λόγου και της εικόνας.