Ελληνική Πεζογραφία

Ταξινόμηση κατά:
  • Το Βιζικάντι Αποστόλου Σπύρος

    9,00 

    Τα κείμενα που συγκεντρώθηκαν εδώ έχουν επιλεγεί από μια σειρά χρονογραφημάτων του Σπύρου Αποστόλου, δημοσιευμένων στην εφημερίδα Δημοτική Αλλαγή. Τα θέματά του τα αντλεί από την τοπική κοινωνία, αλλά τα χρονογραφήματα αυτά ξεπερνούν το τοπικό και μπορούν να διαβαστούν ως υποδειγματικά κείμενα ενός είδους μεταξύ δημιουργικής λογοτεχνίας και δημοσιογραφίας.

  • Tο Επί Πλέον Παύλου Σάββας

    9,00 

    ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ
    Ξέρει αραμαϊκά και παλαιοπερσικά -τα γράφει με τους παλιούς καλλιτεχνικούς χαρακτήρες, λατινικά- με μελέτες στον Οβίδιο και τον Τάκιτο, σανσκριτικά και απταίστως αρχαία ελληνικά ‒ όλη την Ιλιάδα από στήθους.
    Κοντά σαράντα τώρα ζει στη Νέα Υόρκη, πίνει τον καφέ του στη γωνιακή καφετέρια, σεργιανά στην 44η οδό μ’ ανασηκωμένο το γιακά.

  • Santé 15 συγγραφείς και ένα μυθικό τσιγάρο

    15,00 

    Santé. Το τσιγάρο που τύλιξε στον καπνό του επτά δεκαετίες νεοελληνικού βίου. Δεκαπέντε συγγραφείς εμπλέκονται στο μύθο του. Και μέσα από το κατακόκκινο πακέτο ανασύρουν γεύσεις και αρώματα εποχών, επιθυμίες και αισθήσεις, όνειρα και περιπέτειες μνήμης, αποκαλύπτοντας τις λεπτομέρειες μιας σχέσης ιδιαίτερα προσωπικής όσο και ανέλπιστα συλλογικής.

  • H Ανακάλυψη της Ομηρικής και άλλες φαντασμαγορίες Καλοκύρης Δημήτρης

    Εξαντλημένο

    «Ζήσαμε επικίνδυνες μέρες, ασφαλώς· είδαμε με τα μάτια μας εικόνες Ελλήνων ιππέων του πρώτου παγκοσμίου πολέμου να εμφανίζονται ξαφνικά σε καθρέφτες κεντρικών ξενοδοχείων της αλλοδαπής και εκείνον τον Νίκωνα να παρασύρεται αμετανόητος σε οράματα και διοράματα μιας μηχανικής ευωδίας με ιδιάζουσα, εκρηκτική φωτογένεια. Αλλά εμείς, μέσω της ουράνιας τυπογραφίας, θα οδηγηθούμε με βεβαιότητα, στην ανακάλυψη της Ομηρικής και, ίσως, σε άλλες φαντασμαγορίες.»

  • Oι Εποχές μου Πρωτογερέλλης Mίλτος

    9,00 

    Τα κείμενα του Μίλτου Πρωτογερέλλη είναι πρώτης γραφής, αυτοσχέδια και «αδούλευτα». Κι όμως, στα κείμενα αυτά, που συχνά δίνουν την εντύπωση ημερολογιακών καταχωρίσεων, ο αναγνώστης ανακαλύπτει το ταλέντο του συγγραφέα. Η γλώσσα του είναι προσεγμένη, το ύφος προσωπικό, η γραφή σε πρώτο ενικό πρόσωπο, εκπέμποντας την αλήθεια της αμεσότητας και της προσωπικής αφήγησης.

  • Φωτορομάντσο Καλοκύρης Δημήτρης

    Εξαντλημένο

    «Όλοι διεκδικούν τον κόσμο – άγνωστο γιατί. Ο φωτογράφος τον αποκτά σε χρόνο παρελθόντα. Ο συγγραφέας σε χρόνο μέλλοντα. Το πεδίο της συνάντησής τους είναι ένα διαχρονικό, πολυτάραχο φωτο-ρομάντσο […] Οι στιγμιαίες φωτογραφίες του βιβλίου αυτού δεν διεκδικούν αναγκαστικά μέρισμα του διογκούμενου θρύλου, υπάγονται όμως στη μυθοπλασία του.»

  • Πατησίων Πρωτογερέλλης Mίλτος

    9,00 

    Κείμενα γραμμένα από έναν νέο που στροβιλίζεται άπραγος μέσα στο ορμητικό ρεύμα της ζωής, αποτελούν μια δραματική μαρτυρία για την εποχή του, μια μαρτυρία γεμάτη πάθος, ειλικρίνεια, αγωνία και αθωότητα. Καταγραφή καθημερινών συμβάντων με έναν τρόπο σχεδόν ποιητικό, σφαιρικά, διασκεδαστικά, ανέμελα, αλλά και με έκδηλη την αγωνία να ανασαίνει στη γραφή του.

  • Θάλασσα και Συγχρονισμός Ασλάνογλου Nίκος-Aλέξης

    8,00 

    Το έμμετρο θεατρικό μονόπρακτο με το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στα Γράμματα ο Ασλάνογου, σε ηλικία είκοσι ενός ετών, έμπνευση για το οποίο υπήρξε η θάλασσα, όπως την αντίκριζε από το ξενοδοχείο όπου έμενε στο –αστικό τότε– Λουτράκι.