Ξένη Πεζογραφία

Ταξινόμηση κατά:
  • Έλις Άιλαντ Περέκ Zωρζ / Perec Georges

    9,00 

    To 1978, ένα χρόνο δηλαδή μετά την έκδοση και τη βράβευση του Ζωή oδηγίες xρήσεως, ο Ζορζ Περέκ θα ταξιδέψει δύο φορές στη Νέα Υόρκη για τις ανάγκες της τεκμηρίωσης και των γυρισμάτων ενός ντοκιμαντέρ για τη μετανάστευση στην Αμερική. Τι τον φέρνει στην Αμερική; Πώς εντάσσεται αυτό το πολύτροπο κείμενο, που διασχίζει τα είδη, στην ουλιπιανή δημιουργία του; Πώς, τελικά, ο γάλλος συγγραφέας, ενώ ξεκινά να μιλήσει για τη μετανάστευση στην Αμερική, μιλάει για πρώτη φορά ανοικτά για τη δική του εβραϊκότητα, μόνο και μόνο για να την υπερβεί; Είναι φανερό ότι ο Περέκ αντικρίζει το προσωπικό πεπρωμένο του στη μοίρα των μεταναστών και επαναλαμβάνει τις προσωπικές του εμμονές (την απουσία προσωπικής ιστορίας, τον κλονισμό από τη μεγάλη Ιστορία, την ιδιότυπη εβραϊκότητά του).

    Το βιβλίο Έλις Άιλαντ, πέρα από ένα χρονικό ή και ημερολόγιο αυτών των γυρισμάτων, εντάσσεται με συνέπεια στο πολύμορφο έργο ενός πολύμορφου δημιουργού, που δεν έπαψε στο μάκρος μιας ζωής να αυτοβιογραφείται με κάθε τρόπο και σε όλα τα πρόσωπα.

     

     

  • Οι πολυτέλειες της ζωής Τρία διηγήματα και μία νουβέλα Tieck Ludwig

    14,00 

    Τα έργα του Λούντβιχ Τηκ, που παρουσιάζονται εδώ για πρώτη φορά μεταφρασμένα στα νέα ελληνικά, εντάσσονται σε δύο διαφορετικές φάσεις της συγγραφικής του δραστηριότητας. Τα «Μάγια του έρωτα», «Τα ξωτικά» και «Το κύπελλο» είναι γραμμένα στο τέλος της ρομαντικής περιόδου του συγγραφέα, ενώ «Οι πολυτέλειες της ζωής» –ένα από τα δημοφιλέστερα έργα του 19ου αιώνα το οποίο παίχτηκε διασκευασμένο πολλές φορές στο θέατρο– προέρχονται από τις όψιμες Νουβέλες της Δρέσδης στις οποίες παρατηρείται μια σταδιακή μετάβαση στην κατεύθυνση μιας ρεαλιστικής γραφής. Και τα τέσσερα κείμενα μοιάζει, ωστόσο, να τα συνέχει μια κοινή ποιητική που τα καθιστά συναρπαστικά και δείχνει στον πυρήνα της ανεπηρέαστη από τις επιφανειακές διαφορές μεταξύ καλλιτεχνικών ρευμάτων. Η απλότητα με την οποία εκφράζουν τα μεγαλύτερα ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο και η μαεστρία με την οποία κινούνται στο μεταίχμιο μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, τραγικού και κωμικού, ονείρου και ζωής αναδεικνύουν την αρτιότητα και τη διαχρονική λογοτεχνική τους αξία. Η γραφή του Τηκ δεν σταματά στο μεμονωμένο, αλλά κατορθώνει να αγκαλιάσει το όλον στις αντιθέσεις του, μέσα από την επίμονη προσπάθειά του να φέρει στο φως ακόμη και τις πιο ασήμαντες λεπτομέρειες ή το πιο μικρό περιστατικό. Στο έργο του Τηκ, τα παραμύθια, οι λαϊκές αφηγήσεις και οι θρύλοι επιστρέφουν στη λογοτεχνία, ενσωματώνονται σε αυτήν ή συγκεράζονται με αυτήν, καθιστώντας τα όρια ανάμεσα στο «καθημερινό και φυσιολογικό» και στο θαυμαστό δυσδιάκριτα.

  • Η Τρισαγαπημένη Χάρντυ Τόμας / Hardy Thomas

    11,00 

    Η Τρισαγαπημένη ακολουθεί τις συμβάσεις του ρεαλιστικού μυθιστορήματος του 19ου αιώνα, υπακούοντας στην αρχή της κοινωνικής και ψυχολογικής αληθοφάνειας. Ο κεντρικός ήρωας, αφού προβάλλει στη μία γυναίκα μετά την άλλη την εικόνα της τρισαγαπημένης του, χωρίς ποτέ να ολοκληρώσει κανέναν από αυτούς τους έρωτές του, στο τέλος, σε μια βαθειά στιγμή αυτοσυνείδησης, αναγνωρίζει πως δεν πρόκειται παρά για την εικόνα του εαυτού του, τον σωσία του ενσαρκωμένο στο άλλο φύλο.

  • Aποσπάσματα Ζενέ Ζαν / Genet Jean

    8,00 

    «Οι σελίδες αυτές δεν είναι αποσπάσματα από ένα ποίημα: θα έπρεπε να οδηγούν σε αυτό. Θα ήταν προσέγγιση (ενός ποιήματος) μακρινή και πάλι, εάν δεν επρόκειτο για ένα από τα πολυάριθμα πρόχειρα ενός κειμένου που θα είναι πορεία αργή, μετρημένη, προς το ποίημα (που είναι) δικαιολογία αυτού του κειμένου όπως το κείμενο θα είναι δικαιολογία της ζωής μου.»

  • Η Γυναίκα χωρίς Σκιά Χόφμανσταλ Ούγκο φον / Hofmannstahl Hugo von

    10,00 

    Η Γυναίκα χωρίς σκιά είναι σε πρώτη ανάγνωση ένα παραμύθι, το οποίο αφομοιώνει ανανεωτικά την παράδοση και ενσωματώνει μια πληθώρα λογοτεχνικών ρευμάτων, δυτικών και ανατολικών, χωρίς να ταυτίζεται με κάποιο από αυτά. Το έργο αυτό βρίσκεται μακριά από κάθε μονόπλευρη σύλληψη και κατανόηση του κόσμου, κάτι που του προσδίδει ένα βάθος που απαντάται μόνο στην κλασική λογοτεχνία.

  • Μια Ιστορία του Αυτοκινήτου Έρενμπουργκ Ιλιά / Ehrenburg Ilya

    16,00 

    Στις σελίδες του βιβλίου αυτού, μπαινοβγαίνουν πασίγνωστες προσωπικότητες, όπως ο Χένρυ Φορντ, ο Τζ. Π. Μόργκαν, ο Αντρέ Σιτροέν, συντροφιά με τους πρώτους απεργούς στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τα πρώτα θύματα από αυτοκινητικά δυστυχήματα. Γραμμένο το 1929, σε μια εποχή άκρατης πίστης στη επιστήμη και στην πρόοδο, το μυθιστόρημα αυτό καταφέρνει να προβλέψει το απόγειο αλλά και την έκβαση του έρωτά μας με το αυτοκίνητο.

  • Γράμματα στη Λουίζ Κολέ Φλωμπέρ Γκυστάβ / Flaubert Gustave

    13,00 

    Ο Φλωμπέρ γνωρίστηκε και συνδέθηκε με τη Λουίζ Κολέ το 1846. Προοδευτική, φεμινίστρια, εντυπωσίασε τον μεγάλο αυτό συγγραφέα. Ο άστατος χαρακτήρας της, όμως, και η διαφορά των ταμπεραμέντων του ζευγαριού είχαν ως αποτέλεσμα το βίαιο χωρισμό. Μέσα από τις επιστολές του Φλωμπέρ που περιλαμβάνονται στο βιβλίο αυτό, παρουσιάζεται το εργαστήρι του συγγραφέα, καθώς και οι αισθητικές και λογοτεχνικές του απόψεις για την τέχνη, την πολιτική και τις επιστήμες.

  • Σαραζίν & Το Άγνωστο Αριστούργημα Μπαλζάκ Ονορέ ντε / Balzac Honoré de

    10,00 

    Τα δύο διηγήματα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο αυτό ανήκουν χρονικά στην πλέον γόνιμη δεκαετία του Μπαλζάκ και προσφέρονται για πολλαπλές αναγνώσεις. Ο Μπαλζάκ βάζει στο μικροσκόπιό του την τέχνη, σκιαγραφώντας με μαεστρία την ψυχή του καλλιτέχνη και διερευνώντας με οξυδέρκεια τα πάθη της και τα διλήμματά της. Η τέχνη, ο έρωτας, η πλάνη και η πορεία προς την τρέλα και το θάνατο ορίζουν αυτά τα πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης.

  • Στιγμές στην Ελλάδα Χόφμανσταλ Ούγκο φον / Hofmannstahl Hugo von

    10,00 

    Η ολιγοήμερη και μοναδική επίσκεψη του συγγραφέα στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το 1908. Κατά την παραμονή του, επισκέφθηκε την Ακρόπολη, την Πάτρα, την Κέρκυρα, την Κόρινθο, τους Δελφούς, τη Βοιωτία και την Αττική. Στις Στιγμές στην Ελλάδα το άνοιγμα για το αλλότριο συνιστά άνοιγμα του παρόντος μιας προσωπικής μοίρας προς το παρελθόν της Ελλάδας. Η συνάντηση με την Ελλάδα αποσταθεροποιεί και κλονίζει το παρόν. Έτσι γίνεται υπόβαθρο ενός τέλους και μιας νέας αρχής.

  • Πώς είναι Mπέκετ Σάμουελ / Beckett Samuel

    13,00 

    Το Πώς Είναι, γραμμένο το 1959, βρίσκεται στο κέντρο του συνολικού έργου του Μπέκετ. Τα προηγούμενα πεζογραφήματά του το προοιωνίζουν, και τα επόμενα, θεατρικά και πεζά, συνιστούν επεξεργασίες βασικών θεμάτων και εκφραστικών τρόπων αυτού του βιβλίου. Πεζό χωρίς καμία στίξη μπορεί να φανεί εκ πρώτης όψεως απλησίαστο. Λίγη προσοχή, όμως, είναι αρκετή για να το κάνει απολύτως κατανοητό, ακόμα και ευανάγνωστο.

  • Μερσιέ και Καμιέ Mπέκετ Σάμουελ / Beckett Samuel

    12,00 

    Ο Μερσιέ και ο Καμιέ, τυπικοί μπεκετικοί ήρωες, μας θυμίζουν τον Βλαδίμηρο και τον Εστραγκόν του Περιμένοντας τον Γκοντό. Ανέστιοι και περιπλανώμενοι, παρακμιακοί διανοούμενοι, κυνικοί και κάποτε τρυφεροί, φλυαρούν ή παραμιλούν, αλλά τα λεγόμενά τους έχουν σαφήνεια, ακρίβεια και χιούμορ. Οι δύο αυτοί φίλοι, μετά από μακρές διαβουλεύσεις, αποφασίζουν ένα ταξίδι που περιγράφεται απολαυστικά στις σελίδες του βιβλίου.

  • Φράουλα και Σοκολάτα Εννέα αφηγήματα δἐκα ισπανόφωνων αφηγητών

    12,00 

    Τα κείμενα που συμπεριλαμβάνονται στο ανθολόγιο αυτό συγκροτούν μια αντιπροσωπευτική εικόνα της ισπανόφωνης διηγηματογραφίας. Οι συγγραφείς, που προέρχονται από χώρες κι από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, ανήκουν σε διαφορετικές ηλικίες και παρουσιάστηκαν στο συγκεκριμένο γλωσσικό και λογοτεχνικό χώρο κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα. Αντιπροσωπευτική είναι, επίσης, αυτή η συλλογή από πλευράς τεχνοτροπίας: θα βρούμε κείμενα φανταστικά, συμβολικά, αλλά και ηθογραφικά, νατουραλιστικά, ρεαλιστικά, ακόμα και με κοινωνικοπολιτικές αιχμές.