Ξένη Πεζογραφία

Ταξινόμηση κατά:
  • Σαραζίν & Το Άγνωστο Αριστούργημα Μπαλζάκ Ονορέ ντε / Balzac Honoré de

    10,00 

    Τα δύο διηγήματα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο αυτό ανήκουν χρονικά στην πλέον γόνιμη δεκαετία του Μπαλζάκ και προσφέρονται για πολλαπλές αναγνώσεις. Ο Μπαλζάκ βάζει στο μικροσκόπιό του την τέχνη, σκιαγραφώντας με μαεστρία την ψυχή του καλλιτέχνη και διερευνώντας με οξυδέρκεια τα πάθη της και τα διλήμματά της. Η τέχνη, ο έρωτας, η πλάνη και η πορεία προς την τρέλα και το θάνατο ορίζουν αυτά τα πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης.

  • Στιγμές στην Ελλάδα Χόφμανσταλ Ούγκο φον / Hofmannstahl Hugo von

    10,00 

    Η ολιγοήμερη και μοναδική επίσκεψη του συγγραφέα στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το 1908. Κατά την παραμονή του, επισκέφθηκε την Ακρόπολη, την Πάτρα, την Κέρκυρα, την Κόρινθο, τους Δελφούς, τη Βοιωτία και την Αττική. Στις Στιγμές στην Ελλάδα το άνοιγμα για το αλλότριο συνιστά άνοιγμα του παρόντος μιας προσωπικής μοίρας προς το παρελθόν της Ελλάδας. Η συνάντηση με την Ελλάδα αποσταθεροποιεί και κλονίζει το παρόν. Έτσι γίνεται υπόβαθρο ενός τέλους και μιας νέας αρχής.

  • Πώς είναι Mπέκετ Σάμουελ / Beckett Samuel

    13,00 

    Το Πώς Είναι, γραμμένο το 1959, βρίσκεται στο κέντρο του συνολικού έργου του Μπέκετ. Τα προηγούμενα πεζογραφήματά του το προοιωνίζουν, και τα επόμενα, θεατρικά και πεζά, συνιστούν επεξεργασίες βασικών θεμάτων και εκφραστικών τρόπων αυτού του βιβλίου. Πεζό χωρίς καμία στίξη μπορεί να φανεί εκ πρώτης όψεως απλησίαστο. Λίγη προσοχή, όμως, είναι αρκετή για να το κάνει απολύτως κατανοητό, ακόμα και ευανάγνωστο.

  • Φράουλα και Σοκολάτα Εννέα αφηγήματα δἐκα ισπανόφωνων αφηγητών

    12,00 

    Τα κείμενα που συμπεριλαμβάνονται στο ανθολόγιο αυτό συγκροτούν μια αντιπροσωπευτική εικόνα της ισπανόφωνης διηγηματογραφίας. Οι συγγραφείς, που προέρχονται από χώρες κι από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, ανήκουν σε διαφορετικές ηλικίες και παρουσιάστηκαν στο συγκεκριμένο γλωσσικό και λογοτεχνικό χώρο κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα. Αντιπροσωπευτική είναι, επίσης, αυτή η συλλογή από πλευράς τεχνοτροπίας: θα βρούμε κείμενα φανταστικά, συμβολικά, αλλά και ηθογραφικά, νατουραλιστικά, ρεαλιστικά, ακόμα και με κοινωνικοπολιτικές αιχμές.

  • Μερσιέ και Καμιέ Mπέκετ Σάμουελ / Beckett Samuel

    12,00 

    Ο Μερσιέ και ο Καμιέ, τυπικοί μπεκετικοί ήρωες, μας θυμίζουν τον Βλαδίμηρο και τον Εστραγκόν του Περιμένοντας τον Γκοντό. Ανέστιοι και περιπλανώμενοι, παρακμιακοί διανοούμενοι, κυνικοί και κάποτε τρυφεροί, φλυαρούν ή παραμιλούν, αλλά τα λεγόμενά τους έχουν σαφήνεια, ακρίβεια και χιούμορ. Οι δύο αυτοί φίλοι, μετά από μακρές διαβουλεύσεις, αποφασίζουν ένα ταξίδι που περιγράφεται απολαυστικά στις σελίδες του βιβλίου.

  • Η Καρδιά και άλλοι πικροί καρποί Αλδεκόα Ιγνάθιο / Aldecoa Ignacio

    10,00 

    Ο Αλδεκόα, γεννημένος στη χώρα των Βάσκων, κατατάσσεται σήμερα στους μεγάλους Ισπανούς πεζογράφους. Η φήμη του άρχισε να εδραιώνεται μετά το θάνατό του, κυρίως όταν τα ενενήντα διηγήματά του κυκλοφόρησαν σε δύο τόμους με τη μορφή Απάντων. Στο παρόν βιβλίο, περιλαμβάνονται τέσσερα από αυτά στα οποία διαφαίνεται η δύναμη της γραφής του. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αξιοπρέπεια των ηρώων του που, αν και ζουν μέσα στη φτώχια και στην αθλιότητα, προκαλούν στον αναγνώστη όχι τη λύπηση, αλλά την περιέργεια και το θαυμασμό.

  • Χορείες Χώρων Περέκ Zωρζ / Perec Georges

    10,00 

    «Το θέμα δεν είναι να επινοήσουμε το χώρο, πόσο μάλλον να τον επαν-επινοήσουμε, αλλά να τον ανακρίνουμε ή, ακόμα πιο απλά, να τον διαβάσουμε∙ γιατί αυτό που αποκαλούμε καθημερινότητα, δεν είναι πρόδηλο, μα αδιαφανές: μια μορφή τυφλότητας, ένας τρόπος αναισθησίας. Από αυτές τις στοιχειώδεις διαπιστώσεις ξεκίνησε να γράφεται το παρόν, ημερολόγιο ενός χωροχρήστη.»

  • Το Λεξικό των Κοινών Τόπων Φλωμπέρ Γκυστάβ / Flaubert Gustave

    16,00 

    Στο βιβλίο αυτό ο Φλωμπέρ σατιρίζει, με τον δικό του καυστικό τρόπο, την υπεροπτική και βλακώδη συμπεριφορά των αστών. Είναι μια εγκυκλοπαίδεια ανοησιών μέσα από την οποία παρελαύνει η ανθρώπινη φαυλότητα, κι αποτελεί ένα ντοκουμέντο της υψηλής κοινωνίας του 1850-1870 και της νοοτροπίας της.

  • Το Ταξίδι στη Ρόδο Φλωμπέρ Γκυστάβ / Flaubert Gustave

    9,00 

    Τον Οκτώβριο του 1850, ο Φλωμπέρ επισκέφθηκε τη Ρόδο, στο πλαίσιο ενός μεγάλου ταξιδιού στην Ανατολή. Περιηγείται με την παρέα του την πόλη και το εσωτερικό του νησιού και κάνει την περιγραφή του με λακωνικές, βιαστικές σημειώσεις, σχεδόν τηλεγραφικού στυλ. Οι σύντομες αυτές εντυπώσεις αναφέρονται σε αρχαία μνημεία, βυζαντινές εικόνες, κάστρα, τούρκικες βρύσες, ροδίτικες στολές και εσωτερικό σπιτιών.

  • Οι Nεκροί Τζόυς Τζέημς / Joyce James

    Εξαντλημένο

    Οι Νεκροί γράφτηκαν τη χρονιά 1906-1907 και είναι το τελευταίο διήγημα των Δουβλινέζων. Με τους Δουβλινέζους, ο Τζόυς θέλησε να συνθέσει ένα κεφάλαιο της ηθικής ιστορίας της χώρας του, και διάλεξε το Δουβλίνο ως τόπο όπου εκτυλίσσονται οι ιστορίες του, γιατί πίστευε πως η πόλη αυτή ήταν το κέντρο μιας ηθικής «παράλυσης» -κι όταν λέει «παράλυση» δεν εννοεί χαλάρωση των ηθών, αλλά την απώλεια βουλητικών προβολών, την απουσία νευροψυχικού τόνου, τον εν ζωή θάνατο. Οι ήρωες των διηγημάτων αυτών, συνειδητοποιούν στο κρίσιμο σημείο της ιστορίας πως είναι θύματα αυτής της παράλυσης, και η συνειδητοποίηση αυτή συνιστά για αυτούς μιαν αποκάλυψη.

  • Ελλάδα και Μάης Μαζί! Eγγραφές ημερολογίου και γράμματα Γουλφ Bιρτζίνια / Woolf Virginia

    9,00 

    Οι περιγραφές της Βιρτζίνια Γουλφ, κατά τη διάρκεια του δεύτερου ταξιδιού της στην Ελλάδα, το 1932, όπου, σε μια μουσική σχεδόν αναγωγή και σύνθεση, το αρχαίο παγανιστικό στοιχείο συνυπάρχει με τον ορθόδοξο χριστιανικό μυστικισμό, δίνουν στους αναγνώστες μια γοητευτική και ταυτόχρονα καλόπιστα χιουμοριστική εικόνα της χώρας. Όλα αυτά μέσα σε μια φύση οργιαστική όπου άλλοτε κυριαρχεί το φως της ζωής και άλλοτε η σκοτεινιά του θανάτου.