Ξένη Πεζογραφία

Ταξινόμηση κατά:
  • Φράουλα και Σοκολάτα Εννέα αφηγήματα δἐκα ισπανόφωνων αφηγητών

    12,00 

    Τα κείμενα που συμπεριλαμβάνονται στο ανθολόγιο αυτό συγκροτούν μια αντιπροσωπευτική εικόνα της ισπανόφωνης διηγηματογραφίας. Οι συγγραφείς, που προέρχονται από χώρες κι από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, ανήκουν σε διαφορετικές ηλικίες και παρουσιάστηκαν στο συγκεκριμένο γλωσσικό και λογοτεχνικό χώρο κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα. Αντιπροσωπευτική είναι, επίσης, αυτή η συλλογή από πλευράς τεχνοτροπίας: θα βρούμε κείμενα φανταστικά, συμβολικά, αλλά και ηθογραφικά, νατουραλιστικά, ρεαλιστικά, ακόμα και με κοινωνικοπολιτικές αιχμές.

  • Η Καρδιά και άλλοι πικροί καρποί Αλδεκόα Ιγνάθιο / Aldecoa Ignacio

    10,00 

    Ο Αλδεκόα, γεννημένος στη χώρα των Βάσκων, κατατάσσεται σήμερα στους μεγάλους Ισπανούς πεζογράφους. Η φήμη του άρχισε να εδραιώνεται μετά το θάνατό του, κυρίως όταν τα ενενήντα διηγήματά του κυκλοφόρησαν σε δύο τόμους με τη μορφή Απάντων. Στο παρόν βιβλίο, περιλαμβάνονται τέσσερα από αυτά στα οποία διαφαίνεται η δύναμη της γραφής του. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αξιοπρέπεια των ηρώων του που, αν και ζουν μέσα στη φτώχια και στην αθλιότητα, προκαλούν στον αναγνώστη όχι τη λύπηση, αλλά την περιέργεια και το θαυμασμό.

  • Χορείες Χώρων Περέκ Zωρζ / Perec Georges

    10,00 

    «Το θέμα δεν είναι να επινοήσουμε το χώρο, πόσο μάλλον να τον επαν-επινοήσουμε, αλλά να τον ανακρίνουμε ή, ακόμα πιο απλά, να τον διαβάσουμε∙ γιατί αυτό που αποκαλούμε καθημερινότητα, δεν είναι πρόδηλο, μα αδιαφανές: μια μορφή τυφλότητας, ένας τρόπος αναισθησίας. Από αυτές τις στοιχειώδεις διαπιστώσεις ξεκίνησε να γράφεται το παρόν, ημερολόγιο ενός χωροχρήστη.»

  • Το Λεξικό των Κοινών Τόπων Φλωμπέρ Γκυστάβ / Flaubert Gustave

    16,00 

    Στο βιβλίο αυτό ο Φλωμπέρ σατιρίζει, με τον δικό του καυστικό τρόπο, την υπεροπτική και βλακώδη συμπεριφορά των αστών. Είναι μια εγκυκλοπαίδεια ανοησιών μέσα από την οποία παρελαύνει η ανθρώπινη φαυλότητα, κι αποτελεί ένα ντοκουμέντο της υψηλής κοινωνίας του 1850-1870 και της νοοτροπίας της.

  • Το Ταξίδι στη Ρόδο Φλωμπέρ Γκυστάβ / Flaubert Gustave

    9,00 

    Τον Οκτώβριο του 1850, ο Φλωμπέρ επισκέφθηκε τη Ρόδο, στο πλαίσιο ενός μεγάλου ταξιδιού στην Ανατολή. Περιηγείται με την παρέα του την πόλη και το εσωτερικό του νησιού και κάνει την περιγραφή του με λακωνικές, βιαστικές σημειώσεις, σχεδόν τηλεγραφικού στυλ. Οι σύντομες αυτές εντυπώσεις αναφέρονται σε αρχαία μνημεία, βυζαντινές εικόνες, κάστρα, τούρκικες βρύσες, ροδίτικες στολές και εσωτερικό σπιτιών.

  • Ελλάδα και Μάης Μαζί! Eγγραφές ημερολογίου και γράμματα Γουλφ Bιρτζίνια / Woolf Virginia

    9,00 

    Οι περιγραφές της Βιρτζίνια Γουλφ, κατά τη διάρκεια του δεύτερου ταξιδιού της στην Ελλάδα, το 1932, όπου, σε μια μουσική σχεδόν αναγωγή και σύνθεση, το αρχαίο παγανιστικό στοιχείο συνυπάρχει με τον ορθόδοξο χριστιανικό μυστικισμό, δίνουν στους αναγνώστες μια γοητευτική και ταυτόχρονα καλόπιστα χιουμοριστική εικόνα της χώρας. Όλα αυτά μέσα σε μια φύση οργιαστική όπου άλλοτε κυριαρχεί το φως της ζωής και άλλοτε η σκοτεινιά του θανάτου.

  • Οι Nεκροί Τζόυς Τζέημς / Joyce James

    Εξαντλημένο

    Οι Νεκροί γράφτηκαν τη χρονιά 1906-1907 και είναι το τελευταίο διήγημα των Δουβλινέζων. Με τους Δουβλινέζους, ο Τζόυς θέλησε να συνθέσει ένα κεφάλαιο της ηθικής ιστορίας της χώρας του, και διάλεξε το Δουβλίνο ως τόπο όπου εκτυλίσσονται οι ιστορίες του, γιατί πίστευε πως η πόλη αυτή ήταν το κέντρο μιας ηθικής «παράλυσης» -κι όταν λέει «παράλυση» δεν εννοεί χαλάρωση των ηθών, αλλά την απώλεια βουλητικών προβολών, την απουσία νευροψυχικού τόνου, τον εν ζωή θάνατο. Οι ήρωες των διηγημάτων αυτών, συνειδητοποιούν στο κρίσιμο σημείο της ιστορίας πως είναι θύματα αυτής της παράλυσης, και η συνειδητοποίηση αυτή συνιστά για αυτούς μιαν αποκάλυψη.

  • Το Τριακοστό Έτος / Η Undine φεύγει Μπάχμαν Ίνγκεμποργκ / Bachmann Ingeborg

    11,00 

    «Γνώρισα έναν άντρα, τον έλεγαν Χανς και ήταν αλλιώτικος από όλους τους άλλους. Γνώρισα ακόμη έναν και ήταν κι εκείνος αλλιώτικος από όλους τους άλλους. Ύστερα έναν που ήταν τελείως αλλιώτικος από όλους τους άλλους και λέγονταν Χανς, τον αγάπησα. Τον συναντούσα στο ξέφωτο και πηγαίναμε μακριά, χωρίς σκοπό, στην πεδιάδα του Δούναβη ήταν, φεύγαμε πάνω στου Λούνα παρκ την τεράστια ρόδα, στο Μέλανα Δρυμό ήταν, κάτω από τα πλατάνια στις μεγάλες λεωφόρους, έπινε μαζί μου Pernod. Τον αγαπούσα.»

  • Στο Φάρο Γουλφ Bιρτζίνια / Woolf Virginia

    11,00 

    Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Βιρτζίνια Γουλφ, που, όπως όλα τα πεζά της, χαρακτηρίζεται από την τεχνική της συνειδησιακής ροής: καταγραφή των σκέψεων και αισθημάτων που «ρέουν», χωρίς καμιά προφανή λογική σύνδεση, στη συνείδηση ενός προσώπου. Το βιβλίο αυτό είναι κατά βάση αυτοβιογραφικό. Αποτελείται από αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας της Γουλφ, με αφορμή την επίσκεψη της οικογένειάς της σε έναν φάρο κοντά στο εξοχικό τους σπίτι.

  • Ποιο Παπάκι με Νικέλινο Τιμόνι στο Προαύλιο; Περέκ Zωρζ / Perec Georges

    9,00 

    Η κωμική αυτή νουβέλα αφηγείται την προσπάθεια του λοχαγού Ανρί Πολάκ και των φίλων του να βοηθήσουν έναν στρατιώτη που υπηρετούσε μαζί τους να αποφύγει να σταλεί στον πόλεμο της Αλγερίας. Πολλοί από τους χαρακτήρες του βιβλίου στηρίζονται σε αληθινούς φίλους του Περέκ. Είναι ένα βιβλίο γραμμένο με έντονα χιουμοριστικό ύφος και με εναλλαγές στην αφηγηματική τεχνική, ενώ συχνά παραβιάζονται συνειδητά από το συγγραφέα γραμματικοί και συντακτικοί κανόνες.

  • Τα Κύματα Γουλφ Bιρτζίνια / Woolf Virginia

    11,00 

    Στο μυθιστόρημα αυτό περιγράφεται η ιστορία μιας παρέας φίλων, από την παιδική ηλικία μέχρι το τέλος της ζωής τους. Οι απογοητεύσεις, οι έρωτες, η ματαίωση των προσδοκιών, οι στόχοι και τα όνειρα των έξι χαρακτήρων του βιβλίου αποτελούν τον κορμό της αφήγησης.