Ξένη Πεζογραφία

Ταξινόμηση κατά:
  • Η Αύξηση Περέκ Zωρζ / Perec Georges

    Εξαντλημένο

    Η Αύξηση μπορεί να είναι άλλη μία από τις σπαζοκεφαλιές κινέζικου τύπου, η λύση της οποίας απαιτεί όλο και πιο περίπλοκες κινήσεις, πολλαπλασιαστικής έντασης. Μπορεί, όμως, να είναι και μια πρακτική (και δη θεατρική) εφαρμογή του γνωστού ρητορικού σχήματος incrementum, που συνίσταται στη συσσώρευση επιχειρημάτων για την αύξηση πειθούς. Τέλος, στην πιο ταπεινή μορφή της, η Αύξηση δεν αποκλείεται να συμβολίζει αυτό που επιθυμεί διακαώς να αποκτήσει ένας υπάλληλος, όταν πηγαίνει να δει τον τμηματάρχη.

  • Ο Ακατονόμαστος Mπέκετ Σάμουελ / Beckett Samuel

    11,00 

    Ο μονόλογος ενός ανώνυμου ακινητοποιημένου όντος (πιθανόν χωρίς χέρια και πόδια), ένα μείγμα αναμνήσεων και υπαρξιακών ερωτημάτων. Το έργο δεν έχει συμπαγή πλοκή και σκηνικό, ενώ παραμένει αδιευκρίνιστο, αν οι άλλοι χαρακτήρες που αναφέρονται είναι υπαρκτά πρόσωπα ή πλευρές του αφηγητή. Το τρίτο μέρος της τριλογίας του Μπέκετ που αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του μοντερνισμού στη λογοτεχνία.

  • Nοέμβριος Θραύσματα οιουδήποτε ύφους Φλωμπέρ Γκυστάβ / Flaubert Gustave

    11,00 

    Ο Νοέμβριος είναι το κείμενο που ρίχνει τη γέφυρα από τα νεανικά προς τα ώριμα έργα του Φλωμπέρ. Οι μελετητές του το τοποθετούν στα αυτοβιογραφικά του έργα και προσπαθούν να ταυτίσουν τα πρόσωπα και τα γεγονότα με πραγματικά. Όμως, το σημαντικό είναι πως ο συγγραφέας προσπαθεί από τα δικά του συναισθήματα να αναχθεί σε πιο γενικές αλήθειες και αναζητήσεις, στο τι είναι, για παράδειγμα, ο έρωτας, ή τα γεράματα, και να αγγίξει έτσι προβλήματα, πέρα από την προσωπική του σφαίρα.

  • Στην Παραλία Παβέζε Tσέζαρε / Paveze Cesare

    10,00 

    Κεντρικό πρόσωπο του μυθιστορήματος είναι η Κλέλια, γύρω από την οποία ζουν, κινούνται, φλυαρούν, χασομερούν, καπνίζουν, γελούν, μουρμουρίζουν, ζηλεύουν, τέσσερις άνδρες. Το μυθιστόρημα, ωστόσο, είναι κάτι παραπάνω από απλή εξιστόρηση συμβάντων. Από τη σύγκριση πραγματικότητας και φαντασίας γεννιέται ένας πίνακας με διπλό θέμα –το όνειρο των μακρών διακοπών και τη μεταφορά του αστικού βίου στην εξοχή–, όπου τα χρώματα είναι καθαρά, αμιγή, χωρίς το περιττό βάρος του ιμπρεσσιονιστικού φωτός. Είναι χρώματα που δεν υπάρχουν στη «φυσική» φύση, χρώματα που την αντιστρατεύονται.

  • O Λύκος και άλλα διηγήματα Μωπασσάν Γκυ ντε / Maupassant Guy de

    11,00 

    Ο Λύκος είναι μια ιστορία περιπέτειας, θανάτου και εκδίκησης, με σκοτεινή ατμόσφαιρα και έκδηλα γοτθικό χαρακτήρα. Κατά τη διάρκεια ενός δείπνου, ο οικοδεσπότης, ένας Γάλλος ευγενής, διηγείται την ιστορία δύο μακρινών του προγόνων, δεινών κυνηγών, η απόπειρα των οποίων να πιάσουν έναν λύκο είχε τραγική κατάληξη. Στο βιβλίο περιλαμβάνονται και άλλα διηγήματα του Μωπασσάν, που φανερώνουν τη δεξιοτεχνία του στο λογοτεχνικό αυτό είδος.

  • O Mαλόν Πεθαίνει Mπέκετ Σάμουελ / Beckett Samuel

    11,00 

    Στο δεύτερο μέρος της τριλογίας του Μπέκετ κεντρικός ήρωας είναι ο Μαλόν, ο οποίος ενδέχεται να είναι το ίδιο πρόσωπο με τον Μολλόυ, κάτι που μένει αδιευκρίνιστο από το συγγραφέα. Ο χαρακτήρας αυτός απευθύνει στον αναγνώστη τους συλλογισμούς του, κατά τη διάρκεια της αναμονής του θανάτου του.

  • Tα Ταξίδια του Γκάλλιβερ Σουίφτ Tζόναθαν / Swift Jonathan

    18,00 

    Στα Ταξίδια σε διάφορους μακρινούς τόπους της γης (τα Ταξίδια του Γκάλλιβερ) ο Σουίφτ θα διατυπώσει τη συνολική του άποψη για τους ανθρώπους. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα φαντασίας που εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1726 και, σε βελτιωμένη εκδοχή, το 1735. Είναι μια σατιρική αποτύπωση της ανθρώπινης φύσης και, ταυτόχρονα, μια παρωδία του λογοτεχνικού είδους των «ταξιδιωτικών ιστοριών».

  • Μολλόυ Mπέκετ Σάμουελ / Beckett Samuel

    11,00 

    Το πρώτο μέρος της καυστικής και ταυτόχρονα απολαυστικής τριλογίας του Σάμουελ Μπέκετ, μας συστήνει τον Μολλόυ, που αποδρά από τη φυλακή όπου βρίσκεται και ξεκινά μια διαδρομή σε αναζήτηση της μητέρας του. Αργότερα, μη κατονομασμένες αρχές, αναθέτουν σε έναν άλλο χαρακτήρα, τον Ζακ Μοράν, να αναζητήσει το δραπέτη Μολλόυ.

  • Η Ιστορία του Χαλίφη Χακίμ Νερβάλ Ζεράρ ντε / Nerval Gérard de

    9,00 

    Το παρόν βιβλίο είναι απόσπασμα του εκτενούς έργου του Νερβάλ Ταξίδι στην Ανατολή. Με εξαιρετική λογοτεχνική δεινότητα, εξιστορεί τα χαρακτηριστικά της Ανατολής, η εξωτική όψη της οποίας –σύμφωνα με τον συγγραφέα– εκπροσωπείται αποκλειστικά από γυναίκες.

  • Συλβί Αναμνήσεις από το Βαλουά Νερβάλ Ζεράρ ντε / Nerval Gérard de

    Εξαντλημένο

  • Ιδιωτική Πινακοθήκη Η ιστορία ενός πίνακα Περέκ Zωρζ / Perec Georges

    9,00 

    Η ιστορία ενός πίνακα, ενός ζωγράφου κι ενός συλλέκτη είναι απλά η πρόφαση για ένα παιχνίδι με καθρέφτες, όπου από ίλιγγο σε ίλιγγο βυθιζόμαστε γοητευμένοι. Το αληθινό και το ψεύτικο συγχέονται ή αλλάζουν ρόλους, και συχνά το ψεύτικο δείχνει πιο αληθινό. Ένα βιβλίο γεμάτο παγίδες, χιούμορ και ιδιοφυείς ανατροπές.